lördag, oktober 29, 2011

Tillbaka på banan

Stackars lilla bloggen som gick och självdog härom månaden. Det är inte lätt att vara blogg när tangentbordet inte vill knappa in några vettigheter och inte heller är det lätt att vara en blogg när tankarna finns på annat håll. Stackars, arma blogg! Men jag saknar det! Jag saknar att skriva. Jag saknar att läsa och le åt gamla tokigheter såsom barnafödande, sexpartyn och utlandssemestrar.

Det bor för övrigt en liten kille i min mage. Han flyttade visst in i somras och har nu bosatt sig där i väntan på att få trilla ut i slutet på mars. Jag räknar blint med att han faktiskt TRILLAR ut för har man gjort det här med att föda en gång förut så borde det ju vara öppet spår hela vägen. Det låter rimligt. Jag mår bra och även fast tröttheten smyger sig på och magen känns tyngre så är det inget annat än roligt att vara gravid. Jag gillar ju det här med att vanka fram och sucka lite extra när jag måste böja mig efter leksaker på golvet. Gravid är lite av min grej, det är skönt att slippa hålla in magen när kameran är framme. För en gångs skull.

2 kommentarer:

Jossie sa...

Stort grattis till er! vad kul med en lillebror till Ella:) Må så gott! Kramar:)

Cia sa...

ha,ha, jag läste" tillbaka på banan" (och läste frukten )ha,ha.... Tänk om det bor en Elliot i din mage!! KRAM