måndag, februari 27, 2012

Konkurs

Dagarna går och bebisen version utanför magen närmar sig. Ibland undrar jag vad sjutton vi har gett oss in på. Två barn. Två stycken som förtjänar all min uppmärksamhet. Och en Johan som eventuellt också behöver lite av mig ibland. Men på något sätt kommer det att gå. Jag är rätt bra på att pussla och bolla och om jag skulle tappa bort bitar eller bollar får väl mannen studsa in och hjälpa mig att leta.

Jag är glad att vintern aldrig riktigt kom och jag är överlycklig att det luktar vår ute allt som oftast. Det är dags för blommor och fågelkvitter nu! Hög tid. Jag ska ju ut och promenera bort mina gravidkilon med barnvagnen och eftersom jag är allergisk mot kyla och regn så passar sol bättre. Och nej, det har inte kommit någon bebis än, men jag gillar att tänka på hur kilona trillar av. Om de sedan i praktiken verkligen kommer göra det återstår att se.

Husuppdateringen lyder - att vi inte riktigt vet vad som händer. Det företag vi hade valt passade på att gå i konkurs och såhär i efterhand var det ju tur att de gjorde det innan vi satte igång med vårt hus. Jag står hellre utan hus än med ett halvfärdigt bygge som Martin Timell får komma och skaka på huvudet över. Nu har vi krupit tillbaka till startgropen och väljer mellan två andra företag. Löser sig gör det, på något sätt.

Inga kommentarer: