söndag, april 29, 2012

Minnen

Trots att dagarna till största del består av att pussla ihop diverse sysslor med amning så går tiden oväntat fort. Och bra. Tiden går mer bra än dåligt och det är över förväntan. Pusslandet lyckas allt som oftast och jag tror att det här med att vara moder jord till två guldklimpar nog ska ordna sig. Det svåraste är fortfarande att tygla mina känslor när det handlar om Ella och om hur vår kvalitetstid tillsammans har minskat. Lukas går under kategorin snäll trots att han äter konstant och jag tackar högre makter för att jag faktiskt får sova då och då på nätterna. Att man orkar mer än vanligt som mamma är inget nytt, men likväl rätt imponerande. Att man ens orkar resa sig från sängen på morgonen är bra jobbat och inget man skulle orkat för ett antal år sedan men med två hjärtan som skriker efter uppmärksamhet så orkar man allt.

Idag har jag och Johan börjat Den Stora Rensningen. Vi har sjukt många kartonger och sjukt dåligt med förvaringsutrymme i vårt hus (som för övrigt inte är påbörjat än, men vilket hus vi än bygger vägrar ta emot alla våra jäkla kartonger) så nu är det vi som kavlar upp ärmarna och kastar gammalt skit. Vi hittade en låda med gamla minnen från mitt liv innan barn, Johan och sådant som betyder allt nu. Det var extremt intressant läsning i min gamla kalender från 2003 och det var otroligt roligt att hitta gamla fotografier från tiden som boende i Norge. Himmel och jisses vad mycket kul man har haft för sig! Ibland kan jag sakna den tiden. Inte på ett sätt som innebär att jag vill ha den tillbaka, men onekligen så var den perioden i livet rätt charmig. Jag skulle aldrig byta bort min underbara familj men det är fint att få tänka tillbaka ibland och inse att det var det som hände då som gjorde att jag blev den jag är idag.

Inga kommentarer: