tisdag, april 24, 2012

Enväldig härskare

Hepp! Min första dag som ensam härskare i hushållet är således till ändå. Om man dock frågar Ella så tror nog hon att hon är boss och det kan hon få tro, det är en del av planen. Johan började jobba igen idag efter Lukas födelse och jag måste klappa mig själv på både huvudet och axeln för dagen har förflutit smärtfritt. Ett besök på BVC stod på agendan och båda barnen fick OK-stämpel i rumpan fastän Ella glatt vägrade berätta för sköterskan hur hunden lät och fastän Lukas har några gram kvar till ingångsvikten. Väl hemma så utfodrades vilddjuren och sedan spatserade Ella in själv och la sig för middagsvilan. Utan mig. Utan att jag behövde göra något alls. Hon somnade fint och jag gjorde små segergester där jag satt fast i soffan. Underbara ungar!

På eftermiddagen kom farfar och Anneli och tog med sig en styck förväntansfull tjej till cykelaffären eftersom en trehjuling skulle inhandlas. Hem kom de med en fin rosa skapelse och vår stora tjej fortsätter att växa. Att vara mamma är det bästa som finns.

Inga kommentarer: