söndag, april 22, 2012

Pottan

Dagarna fortsätter att trava på i lagom takt. Lukas och jag har börjat att komma till en rimligare överenskommelse när det gäller hans matintag och det känns bra. Tidigare så åt han helst hela tiden och jämt, medan han nu faktiskt kan ta små korta pauser från ätandet. Idag kom Jennie och Melvin och hälsade på och ännu en gång fick jag det bevisat - Ella är en huligan. Det är otroligt trist att hon ska slåss och puttas hela tiden på stackars snälla Melvin och jag hoppas innerligt att den fasen går över snarast. Jag har en känsla utav att dagens, extra hemska, beteende kan ha att göra med att hon vill ha mer uppmärksamhet från mig. Jag har en smula svårt att hänga med henne på samma sätt som tidigare eftersom det sitter en liten hungrig koalabror vid mig allt som oftast och jag hoppas att hon i sinom tid kan förstå det. Han kommer inte hänga där för alltid och han kommer att kunna roa sig själv. En vacker dag.

Häromdagen besökte vi Lova, Alva och Vilton och det värmde mammahjärtat att se hur Ella och Alva lekte fantastiskt bra. De har tränat ett par år och i torsdags var de kompisar på riktigt. 



För övrigt så är det idag fjärde dagen i rad som Ella gör avtryck i pottan! Visserligen startar hela besöket med att jag frågar om hon vill gå på pottan, men helt plötsligt kommer det att komma självmant och jag är så stolt så att jag baxnar. Min stora, underbara huligan!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du har en award att hämta hos mig