måndag, juli 23, 2012

Parken Zoo

Snart är Johans semester slut och kvar står vi och kliar oss i huvudet och funderar vad som hände med tiden och med solen. Framför allt med solen. Den har inte varit speciellt aktiv där vi har varit iallafall. Igår blev det ett besök på Parken Zoo i Eskilstuna för familjen minus Lukas. Vi ville ge Ella en dag då hon var i fokus och Lukas hade det nog roligare hos farfar och Anneli. Vi promenerade runt i Ellas takt och tittade på alla djuren och konstaterade att tigern är så väldigt farlig och att getterna var så väldigt söta. Att få prata djur med Ella är en fröjd, hon kan och förstår så mycket. Efter djuren blev det dags för karuseller och gladare tjej var det längesedan jag såg. Hon sken upp när vi närmade oss och sprang runt mellan åkturerna och hade det verkligen fantastiskt roligt. Masken blev favoriten! Hon åkte och åkte och åkte och sista gången vi åkte den så ville hon att vi skulle hålla upp armarna när det gick nerför. Och oj, vad det gick, det kittlade till och med lite i min mage. Härliga unge som är så modig och glad! Tårarna kom när det var dags att åka hemåt, men det får vi ändå se som ett gott betyg.

Lukas har varit lite krasslig ett par dagar. Igår hade han lite feber på kvällen och det känns som att magen krånglar en aning för honom. Stackars liten. Jag hade glömt hur maktlös man är när ens lilla är sjuk och man inte får något svar på frågan om var det gör ont någonstans. Jag håller tummar och tår att krassligheten försvinner snabbt, för jag längtar efter min solstråle.







Inga kommentarer: