söndag, juli 29, 2012

Lukas på sjukhus

Vad bra det gick med att producera ett barn med immunförsvar. Jättebra. Det gick rakt åt den berömda skogen. Ella har ju som bekant varit sjuk en hel del, hon är som en magnet. Om det vankas baciller och virus på dagis så är det relativt säkert att de följer med hem så småningom. Det är synd om henne och jag hoppas att hennes immunförsvar tuffar till sig. I torsdags var det så Lukas tur att göra entré på USÖ. Min lille kille hade inte varit riktigt sitt vanliga glada jag och när vi hade invägning på BVC tyckte de att vi skulle ringa Barnjouren på sjukhuset. De meddelade att de inte hade några telefontider kvar men att vi skulle ringa vår Vårdcentral. Där fick vi tid och det konstaterades att sänkan var hög och vi blev skickade till USÖ. Efter några undersökningar och prover blev vi inskrivna. Igen. Det är nästan skrattretande, min tredje tur på barnavdelningen. Denna gång fick vi lyxrum och det gick ingen nöd på oss. Världens bästa Lukas höll god min hela tiden och var bara ledsen när läkaren gjorde blåspunktion på honom och det förstår jag för jag gråter en skvätt av bara tanken. Diagnosen blev urinvägsinfektion vilket är rätt vanligt hos små pojkar, men likväl inte kul att åka på. Nu väntar medicinering i ett par månader för att sedan utreda vidare så att han ska slippa besvär i framtiden. Underbara unge, jag är så kär i honom. 

Förutom sjukhusbesök så rullar livet på i sakta mak. Johan börjar jobba imorgon så nu väntar rutinerna runt hörnet. Skönt, men trist för jag gillar att ha familjen samlad.

2 kommentarer:

Darya sa...

Så söt han är!! :)

Lova sa...

Han är så söt! Nu hoppas vi han slipper sjukhus framöver... Puss på honom!