måndag, oktober 22, 2012

Ella 3 år

Igår fyllde Ella tre år. Igår var det alltså tre år sedan som jag skrek att nu "får de faktiskt dra ut den där ungen!" Det är ju galet att tiden går så fort och hur det ändå kan kännas som hon alltid varit hos oss. Sömnlösa nätter och snorbusar i all ära, men det finns inget bättre än att bara vara med henne. Att få sitta tillsammans och titta på Bolibompa och lyssna på hennes tankar och funderingar. Min stora lilla tjej som förstår så mycket och som kan så mycket. Världens finaste tjej är hon och jag är stolt varje dag. Tänk att vi lyckades skapa en sådan fantastisk människa, tänk att få se henne växa upp! Det går liksom inte att sätta ord på kärleken till ens barn, den är så mycket större än vad orden räcker till. Mamma älskar dig Ella!

Öppna paket är det roligaste som finns!
Igår hade vi barnkalas för kompisarna. Det var riktigt trevligt och det var framför allt kul att se hur bra barnen lekte tillsammans. Jag hoppas att den värsta hulligantiden är förbi, för att springa efter och vakta en Ella som knuffas och slåss är inte speciellt roligt. Oktober kommer för övrigt alltid att vara en svår månad för den berömda figuren. Det är inte klokt vad vi firar och fikar och trycker i oss godsaker. Ella får ha fyra kalas i år och eftersom mamman envisas med att baka alla kalas så svämmar det över med kakor och cupcakes. Nåja, det finns värre saker i livet, värre saker att bli översvämmad med.

I fredags hade vi myskväll med knytismiddag hos Ida. Tänk att jag har så många fina tjejer i mitt liv! Det var en jättemysig kväll som gjorde gott för själen. Det går att säga både det ena och det andra om hotellet, men att det har gett mig en hel massa vänner för livet nekar jag inte till.






Inga kommentarer: