fredag, oktober 26, 2012

Sliter mitt hår

Om någon undrar vad jag gör imorgon vid den här tiden så kan jag meddela att jag förmodligen sitter och sliter mitt hår och funderar över varför det lät som en bra idé att göra det berömda högskoleprovet. Jag är så dålig på allt som har med matematik att göra så att det är skrämmande. Hur jag överlevde gymnasiet och faktiskt klarade alla tre mattekurserna är obegripligt. Kanske var det charmen, men mest troligt är nog att det var tur. Det är som att min hjärna knyter ihop sig så fort den ser minus, plus, parenteser, x och y och fan och hans moster. Det enda jag kan är gångertabellen och det känns inte som att den kommer vara högaktuell på provet. Så varför plåga sig själv? Därför att jag aldrig har gjort provet och för att det kan komma till användning längre fram i livet. Det känns som en bra grej att göra. Imorgon kommer det säkert kännas dumt och idiotiskt, men jag ska göra ett försök.

Ella älskar sin nya Pippitröja som pappa fyndade igår
Här hemma pågår projekt SLUTA MED NAPPEN! Jag blir så provocerad av den där nappen som alltid ska hänga i Ellas mun så nu ska den bort. Jag och barnen åkte till Marieberg häromdagen och inhandlade en nalle. En Kalle Kanin som Ella får ha istället för napp på dagarna. Om hon känner att hon är ledsen för att hon inte får ha napp så får hon kramas med Kalle istället. Om det fungerar återstår att se men det är värt ett försök. Ungefär som Högskoleprovet.

Idag gjuter de plattan till vårt hus. Häftigt.


En helt ny värld har öppnat sig för Lukas
Lukas satte nytt personbästa när han sov hela natten utan uppvak för mat. Han somnade visserligen ganska sent men slog inte upp ögonen förrän strax efter 6 och det får räknas som ett Halleluja moment. Min lille kille börjar bli stor.

Inga kommentarer: