torsdag, november 01, 2012

Invägning för tjockis

Herre. Gud. Det är inte lätt att vara Ensam mamma söker i dessa dagar. Ella berikades med höstblåsor i helgen som har gjort att hon inte har kunnat äta förrän typ igår. Hon har haft jätteont i munnen och varit grinig och gnällig och missnöjd med det mesta. Sådant tar på allas krafter. Till råga på allt så har Lukas utforskat sin gnälliga sida även han så när pappan i familjen åkte till Göteborg på kurs i tisdags förstod jag att det skulle bli ett par hårda dagar. Korrekt gissat. Natten till igår sov jag i princip inget alls då barnen väckte varandra omvartannat hela tiden genom att skrika sina högsta skrik. Det är inte det lättaste att lugna två barn som skriker mitt i natten, det vet jag nu. Efter skrikincidenterna så låg jag på helspänn resten av natten så att jag skulle hinna få tyst på det ena barnet innan det andra barnet vaknade. Om någon skulle få för sig att skrika igen liksom. Med andra ord var det ingen jättepigg mamma som hasade runt här hemma igår. Natten till idag var inte heller någon höjdare men iallafall snäppet bättre. Lukas krånglade fram till 3 då jag kom på att det finns en fiffig uppfinning som heter näsdroppar. Om det var jag som hade missat att han var täppt i näsan eller om han blev det i just det ögonblicket låter jag vara osagt, men efter dropparna blev det lite bättre. Ikväll kommer Johan hem och det var längesedan jag längtade så mycket.

I lördags roade jag mig med att känna mig lite lätt korkad. Att det där förbenade Högskoleprovet ska bestå av så mycket matte är en gåta. En sorglig sådan. Efter rättningen hemma kan jag dock konstatera att det inte blev något totalt fiasko, det blev helt ok.

I måndags spenderade jag och Lukas hela dagen på USÖ. Det var dags för efterkontroller eftersom han hade urinvägsinfektion i somras. De röntgade njurar och urinvägar och jag håller tummarna för att allt ser bra ut. Han skötte sig exemplariskt min duktige kille! 

Idag är det invägning, nu börjas det. Hej nytt liv. Hej Beach 2013. Eller beach och beach, jag är nöjd om jag kommer i mina gamla kläder och får bort min mage som Ella för övrigt tror att jag gömmer ett nytt syskon i.
Dagens vikt - 71,3 bastanta kilon varav hälften befinner sig i magregionen.

Hej då kakor!

1 kommentar:

Unknown sa...

Viggo tror också ibland att jag har en ny bebis i magen så du är inte ensam!! ;)