torsdag, januari 16, 2014

Vintern som attackerade

Dagarna fylls med studier, sjuka barn, sjuka jag, städning och annat vardagligt nuförtiden. Idag avslutades dock den här kursen vilket innebär att 25% på min väg mot läraryrket nu är avklarat. Heja mig, vad bra det går! Och roligt är det framför allt.

Häromdagen kom vintern. Tji fick jag som satt så belåtet här hemma och log förnöjt när jag tänkte på hur skönt det var att snön lös med sin frånvaro. Tji på mig. Sedan så tycker jag ju att det är väldigt mycket vackrare ute med all snö och jag tycker att det är väldigt mycket roligare för barnen, men. Jag har sagt det förut och det är ett jäkla tjatande på den här tanten så jag slutar väderpratet här. Varje dag är dock en dag närmare vår och sommar och det gör ingenting. Absolut ingenting.

Ella blev magsjuk natten till igår och jag som är allergisk mot magsjuka rustade mig för kamp och klarade det galant. Jag sov i hennes säng och lyckades precis ducka första spyan och sedan väntade en lång, vaken natt där jag hela tiden låg och lyssnade efter tecken på kräk. Det blev den natten och inget mer vilket känns skönt och jag tackar högre makter för min täppta näsa som förmodligen hjälpte mig i min roll som stöttande moder. Eller så har jag blivit äldre och inte lika känslig? Eventuellt.

Vår utmaning gällande formen går två steg fram och ett tillbaka hela tiden. Ena veckan hänger jag på gymmet och veckan efter sitter jag i soffan med en godispåse. För att jag förtjänar det. Men men, än är det inte slut och jag ska skärpa mig. Nästa vecka när det inte är så fasligt synd om den förkylda mamman.
Lukas laddar för årets skidsemester i mars.

Ingen vinter i sikte.

Pepparkakshuset tackar för sig.

SNÖ!

Lukas

Ella

Lägg till bildtext

Inga kommentarer: