onsdag, november 19, 2008

Mer eller mindre seriös ordväxling

Det är inte lätt att hålla lågan vid liv när man aldrig hinner ses så då får man passa på att vara effektiv när stunden infinner sig. Följande halvseriösa ordväxling utspelade sig tidigt i morse efter att Johan hade pussat och väckt mig när han kom hem från jobbet (det är en liten grej vi har, jag gillar att pussas, vakna och få somna om, han gillar att pussas).

Johan (vänd åt motsatt håll från mig efter några sekunders tystnad) -Ska vi knulla?
Maria (vänd åt motsatt håll från honom efter ytterligare några sekunders tystnad) - Är inte du trött?
Johan - Nej.
Maria (vet vad hon talar om, som vanligt) - Det är bara för att du har ätit bullar till frukost.
Johan (vet att Maria alltid har rätt) - Mmm
Maria (efter några sekunders betänketid) - Ok, vi knullar väl då.

Det är med andra ord jäkligt hett att jobba om varandra hela tiden, effektivitet är mitt andra namn. Romantik not so much. Till mitt och Johans försvar vill jag bara tillägga att vårat förhållande är bättre än någonsin och att det mesta ska tas med en nypa salt. Det är inte helt lätt att vara skitseriös i ottan.


Förmiddagen spenderades tillsammans med Anna vid Naturens Hus. Herr Kyla bet tag i kinderna och benen, men vi stod emot och promenerade en svängom. Svanarna låg vid vattnet och morska som vi var tänkte vi gå fram och titta närmare. Det var kul ändå tills en svan fick för sig att vi var farliga och morrade åt oss. Det var äkta rädsla som utspelade sig för en stund.

1 kommentar: