söndag, december 21, 2008

Kärlek på film

Ännu en lördag avklarad. Check i kalendern. Igår var det julfest för hela slanten. Som jag tidigare nämnt så har jag och Hjalmar ingen närmare relation, men han överraskade mig positivt. Det var riktigt bra och jag skrattade högt mest hela tiden. Vi fick ett kanonbra bord längst fram som visserligen andades nackspärr för mig, men som ändå var grymt. Jag beundrar verkligen människor som står på scen och dansar och sjunger och showar. Jag önskar jag vore mer åt det hållet. Chefen stod för hela kalaset så vi tog in drink på drink på cider på Baileys. Det mesta kittlande fint i kistan. Färden styrdes sedan mot Björnstugan, som ekade tomt och bjöd på musik av det sämre slaget. Jag skyndade mig dock ut på dansgolvet så fort tonerna stämde, för dansa är tametusan det roligaste som finns. Björnstugan bjöd dessvärre på en liten insikt som har med det berömda ämnet ålder att göra, men jag väljer härmed moget att inte yttra något mer om det.

Idag har det inte hänt några större underverk. Jag tog mig i kragen på kvällskvisten och kastade ihop några små kakor. Jag tränar på mitt liv som mamma och då ingår bakning. Med alla de år som jag verkar få träna så kommer resultatet att bli klockrent.

Kvällen har spenderats i soffan, under en filt tillsammans med filmen Love Actually. Jag gillar den filmen, jag gör verkligen det. Alla fina historier som vävs samman. Tårarna bara flödar på slutet och jag känner hur kärleken sprids i rummet. Det är så lätt på film. Är du kär i någon som du bara har träffat i några veckor och som bor i ett annat land är det bara att kasta sig på ett plan och fria till människan. Klart hon säger ja.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker om din blogg SÅ mycket!! :) God jul Maria!