onsdag, december 17, 2008

Tvättmaskin

Man vet att man har blivit vuxen när man äter marmeladgodisarna före chokladen.

Johan arbetar förhoppningsvis hårt med projekt tvättmaskin just i detta nu. Vi bor i en liten tvåa med ett litet, litet badrum men nog jäklar ska den där tvättmaskinen in. Om jag så ska sitta på den när jag duschar. Den är efterlängtad. Faktiskt så pass efterlängtad att jag aktivt har vägrat att ta en tvättid i vår hemska tvättstuga i källaren. Jag har haft vägarna förbi, men mest räckt ut tungan åt dörren. Statusen för rena kläder var så pass dålig igår så att Johan fick åka iväg och köpa trosor till mig. Och till saken hör att jag har många trosor. Det ska bli spännande att komma hem från jobbet ikväll och se om det fortfarande går att ta sig in i badrummet eller om det blir till att leka Hela havet stormar.

Man vet att man är redo för barn när någon på tv skriker och föder och allt man kan känna är avund.

3 kommentarer:

Caroline sa...

Haha jag kommer nog aldrig att bli så vuxen att jag tycker om marmeladgodisar :). Hoppas att det blev bra med tvättmaskinen och tack för julkortet :)

Anonym sa...

Ja du Maria du är nog riktigt mogen att skaffa barn om känner så.

Caroline sa...

Tack så jätte mycket :). Bästa julklappen jag någonsin fått tror jag :)