lördag, januari 24, 2009

Argt beteende

Jag är en fena på att vara passivt aggressiv. I torsdags blev jag sur på Johan av okända anledningar men bland annat för att han var sur och satt vid datorn och muttrade för sig själv. Jag suckade och stönade högt när jag fick otrevliga svar på snälla frågor och bestämde mig för att gå och lägga mig i sovrummet och glo med arga ögon på tv. Jag hade någonstans räknat med att han skamset skulle smyga efter och be om ursäkt, men icke. Johan är vass på att tänka ett steg och inte längre. Medan jag låg där i sängen blev jag bara argare och argare och när karlns telefon ringer så blev jag jättearg. Istället för att då som en normal människa gå upp och säga till Johan att jag är jättearg - gör mig glad, så agerar jag med typiskt Maria manér. Jag kastar Johans kudde på golvet, svär halvhögt för mig själv, säger till en förvånad Stella att det är ok att kissa på kuddjäveln, drar upp täcket över huvudet och lägger mig och sover. Ha, där fick han! Poängen missades dock av offret i fråga då han bara tog upp sin kudde vid ankomst till sovrummet och la sig och sov som om inget hade hänt. Vid det laget sussade jag redan med hatiska/ångesladdade drömmar som sällskap. Nåja, vi är sams nu och skrattar gott åt kuddhistorien. Nu har jag ett tecken till Johan om han någon gång skulle missa att jag är lite uppretad. Ligger kudden på golvet, då jävlar!

Igår togs ett futtigt steg mot platt mage när jag, Ida och Sofia besökte Friskis. Danspass stod på schemat och mina lurviga längtade efter att få röra sig i takt. Det var superroligt även fast man inte alltid hängde med. Fort skulle det gå och vi skulle minsann ha attityd och röra oss till musiken. Många skratt och mycket svett blev resultatet och det passet kan jag absolut tänka mig fler gånger.

Ikväll blir det klassreunion från senaste utbildningen. Jag hoppas att så många som möjligt pallrar sig till Örebro för det vore kul att träffa folket igen. Tiden har gått fort efter skolan.

Löneförhandling igår. Resultatet känns blandat. Högre lön gick ju att ordna men då vill chefen veta framtidsplanerna för mig och Ida. Kanske vill någon av oss utbilda oss till hotellchef? Jo, kanske det....men seriöst....det finns några element på det där företaget som skriker problem!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och det är där som du kommer in och tar över hotellet och styr upp allt.