måndag, januari 26, 2009

Frusen fröken

Igår begav jag och Johan oss till metropolen Kristinehamn för några timmars gluttande på inomhusfotboll. Jag har levt med mig själv så pass länge att jag vet att jag fryser i stort sett jämt så jag plockade på mig långkalsong efter mössa efter vante. Johan skrattade och förtydligade att det ju faktiskt var inomhusfotboll i en inomhushall. My ass! Det var svinigt kallt och jag hade behövt nosvärmare och dubbla raggsockor för att åtminstone haft en rimlig chans att hålla värmen. Jag huttrade och rynkade på näsan med jämna mellanrum för att den inte skulle förfrysa och bli blå och lagom till slutet hade jag fått upp värmen. Vad man offrar för några karlar som sparkar på en boll.

Svärmor har gått och köpt hornet. Det berömda hornet. Jag ägnade 4 år av mitt liv till att tuta i fanskapet och jag saknar det inte det minsta. Verkligen konstigt att ingen har velat köpt det sedan jag la det på hyllan år 1995, verkligen konstigt. Horn som är så fränt.

Klassträffen i lördags var en trevlig tillställning. Några tappra själar hade kämpat sig till Ladugårdsängen för en dos skvaller. Jag känner mig en gnutta mer uppdaterad nu och det är intressant att höra vilka som håller sig kvar i branschen och vilka som har varit smarta nog att kravla sig ur den. Jag verkar vara fast i Hotell- och restaurangbranschen för evigt och det känns ju kul eftersom lönerna är så fantastiskt bra. Eller. Inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Börjar du ångra ditt karriärsval, Mary? är det så?

Och Medhe? Gillar du inte Petra? Kvinnan är ett geni ;D