torsdag, januari 29, 2009

Högre lön

Idag har den stora löneförhandlingen ägt rum. Hur utgången blev har jag svårt att avläsa. Jag tror att vi ska få högre lön, men jag förstod inte riktigt hur mycket. Det verkade nästan som vi skulle få det vi krävde, men han var tvungen att fundera över det först. Vad är det att fundera över? Vi är grymma, betala oss det vi förtjänar!

Min sambo visar sin händiga sida lite då och då och denna gång har sidan visat sig vara duktig på sådant som har med badrum att göra. Han har bytt handfat och badrumsskåp och fint som attan blev det. Om spegeln sitter uppe när jag kommer hem från jobbet får tiden utvisa. Jag var sugen på hus tidigare och det skyller jag enbart på Jennie och Robert. Den längtan har dock lagt sig så nu känns det bra med en lägenhet. Det är billigare och hus kan jag fixa senare. När man inte tjänar så bra så får man vända på kronorna och då passar inte huslån speciellt bra. Och jag har ju ett litet rum i ett hus där jag kan sitta och bara vara om suget skulle bli för stort.

Jag saknar Jennie, det är hög tid att vi träffas och umgås som bara vi kan!

Häromdagen blev det till att duscha på jobbet efter arbetstid då Johan pillade med vattnet i badrummet hemma. Johan skulle köra mig hem när jag hade slutat klockan 23.00 så han kom puttrande med schampo och balsam. Vi smet upp på ett rum och jag tvättade hår för glatta livet. När det sedan var dags för hemfärd visade det sig att Johan hade tagit med sig min mössa för att jag inte skulle bli kall om huvudet. Han. Är. Fantastisk. Fullkomligt underbar!

3 kommentarer:

Fröken Becca sa...

Han tänker på allt, din man :)

Anonym sa...

Högra lön så här i finanskristider - det var inte illa. Håller thumbsen!

Anonym sa...

Filmen var ok men inte direkt rolig. Hur har helgen varit?