måndag, februari 16, 2009

Dålig på jobbet

Idag är jag, på ren svenska, en för jävla dålig receptionist. Jag är högst medveten om det, men inte speciellt duktig på att göra något åt det. Jag blir arg inombords när gäster vill beställa mat, för jag hatar att tillreda dessa tallrikar som vi serverar. Jag blir sur när folk stormar in och börjar fråga om parkering innan de ens säger hej och vem de är. Jag har nära till tårarna när det ringer folk och vill boka paket till höger och vänster. Jag är dålig, men imorgon är jag nog bättre. Jag har en känsla utav att detta bara är en tillfällig svacka, då humöret för övrigt är på topp. Det är bara receptionistdelen av livet som just nu inte står högt i kurs. Allt annat är fantastiskt. Riktigt fantastiskt!

Johan fyllde år i helgen och vi firade i dagarna två. Jag har gått upp en sisådär tre kilo på kakor, våfflor och bullar. Gott jäklar, men tjockis blev jag. Min present till Johan visade sig vara strålade och jag är om möjligt ännu mer nöjd nu. Jag och kärleken ska spendera nationaldagen på Råsunda tillsammans med andra fotbollsnördar och det kommer bli riktigt kul. Håller tummarna för sol och vinst.

Inga kommentarer: