tisdag, februari 17, 2009

Sova sova sova!


Intet nytt. Dagarna går för jäkla långsamt och det känns lite segt. Jag vill ha vår, oj vad jag vill ha vår. Att få promenera i solen och känna hur solen värmer i ansiktet, lyssna på fåglarna och bara känna sig allmänt tillfreds med tillvaron. Jag vet att den kommer och jag har redan rullat ut röda mattan.

Hampus visar oanade talanger lite då och då och en av dem bjöd han på häromdagen. Vi spelade en omgång Yatzy för att vi hade lust och Hampus deltog med stort intresse. Han slog inte själv så många gånger, men han hade minsann stenkoll på tärningarna. Som stolt moder betraktade jag katten glatt och såg nya sidor födas hos honom. Yatzy är enkelt och kul. Jag är hyfsat dålig på det som har med taktik att göra, men rätt vass på att slå rätt. Tur skulle man kunna kalla det, men jag väljer ordet skicklighet istället.

Nu väntar sängen. Jag börjar i ottan imorgon och som vanligt har planen att för en gångs skull studsa till sängen tidigt gått i kras. Den gör det jämt, den där plandjävulen. Jag ska bli bättre på att sova, jag måste bli bättre på att sova. Tröttheten tar över mig och min personlighet och då den inte var speciellt sprudlande från början så börjar det kännas oroväckande ocharmigt att vara jag. G.O.D.N.A.T.T.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Yatzy är guld, men Daniel vill ju aldrig spela, men det vill min kollegor på jobbet. Vi har våra stängingsritualer.

Anonym sa...

Yatzy är verkligen de IQ-befriade spelens mästare. Och jag gillart ;D