fredag, februari 13, 2009

Spännande

Ibland brukar jag anse mig själv ha en hyfsad motorik och en hjärna som uppfattar steg och sådant snabbt. Man är ju ändå en gammal dansare... HAHAHA. Igår omkullkastades hela den teorin. På träningsschemat stod det Step och det har ju jag gått på för hundra år sedan så det borde ju inte vara så svårt. Även fast alla de andra har gått några gånger så borde nog jag hänga med. Tjena. Jag sprattlade som en halvdöd sill under halva passet och när det gick lite bra så var det slut. Kul var det och svettig blev jag så det fyllde ju sin funktion i allra högsta grad, även om stepsjälvförtroendet fick sig en törn.

Äntligen fredag! Äntligen helg! Som vanligt lär väl helgen rusa på i 140 men jag ska verkligen försöka njuta. Imorgon blir det parmiddag tillsammans med Anna och Petter. Det kommer bli en alldeles lysande romantisk lördag. På söndag blir Johan ännu ett år äldre...mohahaha! Släkt och vänner tittar förbi en sväng och tanken är att jag ska boka. Mohaha återigen...det kan sluta hur som helst. Jag gillar att baka, jag gör verkligen det. Hur det sedan smakar är för någon annan att svara på.

Gårdagen var en spännande dag. På många sätt. Ett av spänningsmomenten stod Facket för. Jag gick ur när avgifterna höjdes för då prioriterades pengarna annorlunda. Igår fick jag lära mig att jag nog kanske ska ansluta en stund. Jag ifrågasatte varför jag borde gå med och det visade sig att jag ju tjänar för lite. Cirkus en tusenlapp i månaden sedan jag började med månadslön. Hepp.
Läxa från gårdagen - Lita aldrig på någon. Speciellt inte på din chef.

Inga kommentarer: