lördag, maj 08, 2010

Duktigaste Ella

Stoppa pressarna! Nu har det hänt! Ella har snurrat! Som vi har väntat och väntat och jag vet att alla barn är olika och gör olika saker vid olika tidpunkter men vi har verkligen väntat. Ella har mest skrattat åt oss och fortsatt med sina andra bedrifter och helt enkelt struntat i snurren, fram tills idag. Platsen var köket och helt plötsligt låg min lilla Ella på mage och flinade åt mig. Som att hon var lite chockad men galet nöjd med vad hon precis hade gjort. Jag studsade av lycka och applåderade hej vilt. En stund senare var det dags igen och vid det tillfället så råkade jag blinka och vips så hade damen bytt position igen. Hon kravlar och ålar och pratar och pussar och sitter och står och klättrar och nu lägger vi till snurrar på hennes lilla cv. Finaste hon!

Jag och Ella har sedan ett par veckor tillbaka planerat att göra debut på fotbollsarenan. Dock så har det kommit saker emellan såsom allt som oftast väder och vind. Detta jäkla väder som stundtals är fint men inte fint nog när tanken är att spendera flera timmar utomhus i en vagn. Jag tror att vi får vänta på sommaren och den riktiga värmen och den strålande solen. Någon dag under årstiden borde rimligtvis innehålla de båda komponenterna kan man ju tycka.

Johan roar sig med att tävla hela dagen idag. De är ett gäng svettiga karlar som mångkampar och jag håller tummar och tår för att min man vinner. Idéen med att tävla föll jag som en fura för och 22 maj kommer min och Idas egen Tjejkamp att gå av stapeln. Ett gäng glada tjejer ska kämpa ända in på upploppet och gärna lite längre om att bli den slutgiltiga segraren. Jag hoppas på succé!

Inga kommentarer: