måndag, maj 10, 2010

Utveckling


Ella har somnat för kvällen och jag hoppas att denna kväll blir bättre än den gårdagen bjöd på. Då fick hon för sig att vakna titt som tätt så jag sprang som en gasell in och ut ur sovrummet. Vissa stunder var det knappt att jag hann slå ner rumpan i soffan innan det var dags för rivstart igen. Jag tror att det kan ha något att göra med att hon var en smula snuvig så ikväll har vi förberett med droppar och ett glatt humör. En portion tålamod har jag också beställt. Dagen har varit fin, Ella tränar på sina nya konster och framstegen riktigt lyser. Innan hon somnade så satt hon i sin säng och plockade med påslakanet, hon la sig ner på rygg, snurrade över till mage, drog sig upp och gnagde på spjälorna, drog sig upp till knästående och var nära att ställa sig upp. Det blir till att sänka sängbotten imorgon för det där med att ramla huvudstupa över kanten låter inte som någon höjdare.

Det närmar sig Tjejkampen 2010 och vi är ett glatt gäng som kommer att tävla dagen lång. Jag ska försöka få till en träff med min tävlingsledningskamrat snarast för det här luktar planering och den lukten är den bästa som finns. Näst efter bebis och Johans parfym.

Ella har, förutom idag, haft en liten fas som jag hoppas snart är över. Dagarna har gått bra men när kvällen närmar sig så ändras hennes humör helt. Jag ser att hon är supertrött men hon vägrar sova och gråter hellre. Hon ligger och vrider och vänder sig i sängen och blandar skrik med gråt och driver mig till vansinne. Det är svårt att vara världens raraste mamma efter flera timmars kamp, men jag gör mitt bästa. Någon som känner igen sig? Någon som har tips?

3 kommentarer:

Caroline sa...

Oh hon är så duktig lilla Ella :).. Angående pingstafton (det var väl då det var tjejkampen?) så har jag bytit mitt pass så att jag och Daniel kan vara barnvakt med Kenth och Berit :). Dock kommer inte jag förrän 15.45 men jag hoppas inte detta ska vara ngt hinder för framtida barnvaktsstunder? :)..

Darya sa...

Vi har samma fas här. Att somna är det värsta som finns enligt Lily. När hon väl somnat sover hon bra, men att somna är jättehemskt! Hon har typ aldrig gråtit i sitt 7 månader gamla liv, men de senaste dagarna har hon tagit igen det med råge. Har inga bra tips, men håll ut! Det går över!

Jennie sa...

Hon är för söt lilla Ella! De var så kul att träffa er idag. Melvin slocknade tidigt av utmattning efter all lek!