onsdag, maj 12, 2010

Gustavsvik

Världens bästa Johan gjorde en insats imorse som innebar att jag fick sova en stund längre och att han fick sova lite mindre. När jag väl slog upp ögonen så låg Ella i sin säng och lekte glatt med sin bästaste tuggleksak. Blöjan var bytt och humöret var på topp. Sådana små saker gör mig glad. Sådana små saker blir vardagliga bevis på att vi hjälps åt i livet. Lätt som en plätt. Hepp.

Igår var det dags för umgänge med bästa Jennie och bästa Melvin och jag och Ella styrde kosan mot Kumla. Jag styrde mest men Ella gjorde sitt bästa bredvid mig. Vi umgicks, åt lunch på stan, promenerade mig till skoskav i mina nya skor, snackade skit och konstaterade att våra barn växer som ogräs. En kvalitetsdag av rang som gjorde gott för humöret såväl som själen. Ella och Melvin är lite ihop skulle man kunna säga och trots att Melvin grät när Ella ville klappa fint på honom så ser jag allt hur ögonen gnistrar när de tittar på varandra.

Imorgon blir det planering, planering och eventuellt lite planering till. Ida kommer hit och vi ska styra upp Tjejkampen till något fantastiskt! Deltagarna är anmälda och nu återstår putsningen och sista andningen innan det smäller. En dag att komma ihåg och en perfekt start på sommaren 2010. Så är tanken och hur resultatet blir återstår att se. Om någon saknar inbjudan men hemskt gärna vill vara med går det fint att maila mig. Det enda kriteriet är att du är kvinna och jäkligt taggad. Skriv till maria@emdemalm.se

Lilla familjen kom nyss hem från Gustavsvik där vi har badat massor. Ella älskar verkligen vatten och jag är så glad! Hon plaskar och struntar fullkomligt i att vattnet rinner ner i ögonen och in i munnen. Hon hade ett leende på läpparna från det att vi kom tills det att jag skulle ta på henne jackan i omklädningsrummet. Hur fin hennes nyckelpigejacka än må vara så går det inte att komma ifrån att det allt som oftast är skittråkigt att klä på sig. Johan var också glad hela vistelsen för han fick springa runt och testa vattenrutschkanor (stavning på det tack) till höger och vänster. Det var så kul så att han blev så trött så att han var tvungen att vila en sväng nu när vi kom hem. Det är ett hårt liv vi lever.

3 kommentarer:

Terese å Leo sa...

Ååå va kul! Jag, Johan å Leo funderar på att gå och bada imorgon! Det var såå länge sen!

pelle sa...

Ella åkte inget i forsen då? ;D hahh.

pelle sa...

Sant, åtta månader låter som en bra ålder för att kicka igång Gurravikforsen ;)