torsdag, maj 06, 2010

Fråga 2.0 plus svar

Att säga att jag nu är frisk är att överdriva. Feber är visserligen borta och huvudvärken har avstannat, men nu är den kära hostan här och snoret rinner fortfarande. Ella mår bra, men hon är snorig och tittar mest irriterat på mig när jag torkar henne under näsan. Det är svårt att få en liten tjej att snyta sig. Mycket svårt. När hon var mindre var NäsFrida min bästa vän, men när den egna viljan kom så bestämde sig Ella för att hata snor-sugen. Något som i och för sig är helt förståeligt för hur kul kan det vara att någon suger ur kråkor ur näsan när man ligger på skötbordet och har förhoppningar om en ren blöja.

Efter de två katastrofläggningarna i början på veckan så har läget styrt upp sig. Ella tycker fortfarande inte att det är överdrivet kul att sova, men vi börjar åtminstone inte natten med massor av gråt nuförtiden. Jag hoppas på att katastrofen var en ynklig liten fas som är över nu.

Jag har en fråga. Igår kväll såg jag en reklam på tv. En reklam för Ballerina. Jag lyssnade bara med ett halvt öra så jag kan ha missat viktig information men det lilla jag snappade upp var att man kan vinna en årsförbrukning Ballerinakex. En årsförbrukning. Vad är en årsförbrukning kex? Är det ett kex om dagen? Är det ett paket om dagen? Är det kanske en kaka till söndagsfikat? Min årsförbrukning kanske är större än någon annans, blir det genomsnittet då? Och hur sjutton räknar man ut ett genomsnitt? Stora frågor.

Johan var extra snäll igår när han åkte iväg och hämtade kinamat åt mig. Bara för att jag var galet sugen på friterade räkor. Fina han. Dock var han inte lika fin när jag fick släpa mig upp i ottan med en klarvaken dotter trots att vi båda är lediga idag och gick och la oss samtidigt igår. Man skulle kunna säga att läget är plus minus noll.


Problemet löst tack vare internet.com. Man vinner 52 paket. Hepp.

Inga kommentarer: