måndag, maj 03, 2010

Stackars mig

Det var väl själva fan. Nu är jag sjuk. Ella mår som tur är mycket bättre, men det är trist att mest känna trötthet när hon vill leka som bäst. Att andas med näsan är stört omöjligt och att försöka svälja känns som ett hån. Jag håller mina tummar och tår för att min förkylning är lika kort som Ellas. Lilltjejen har på bara några dagar blivit galet mycket mer rörlig. Nu vill hon helst åla på mage och åla på rygg och stå och gå och stampa i golvet. Det är så underhållande och varje litet framsteg känns i hjärtat. Hon är så duktig vår lilla tjej.

Johan har köpt choklad till mig för att jag ska må lite bättre, men jag tänker inte ens titta åt den. Inte lukta på den och inte smaka på den. Och då, mina vänner, då är det illa ställt.

Det blir inte mer blogg än såhär idag. Snoret har tagit överhand och jag måste koncentrera mig på andning och snytning. Punkt och slut.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Krya på dig!!! Inte kul alls att vara sjuk, skönt att Ella är friskare i allafall :). Åh måste få träffa henne snart så att vi får se hennes framsteg :)..

Caroline sa...

Ja jag tror att nollan är inne och kommenterar, vet ingen annan som är så iq befriad som skulle kommentera det :p.. Fan det är värsta smärtan jag varit med om hittills, förutom när knät brakade sönder. Kan ju inte göra ngt utan att det gör ont så jag viker mig :(