lördag, maj 29, 2010

Uttråkad deluxe

Igår kväll kan mycket möjligt ha varit en av de tråkigaste kvällarna på mycket länge. Min ork tog slut i ungefär samma sekund som Ella somnade och sedan var det kört. Jag parkerade i soffan och räknade ner minuter tills jag fick gå och lägga mig utan att framstå som Maria 5 år som somnar efter Bolibompa. Mycket illa.

Igår spenderade vi några timmar tillsammans med Anna och Vilgot och vi passade på att ha en liten picknick ute i solen. Det är svårt väder nu. Ena stunden gassar solen och det är alldeles för varmt för en massa kläder och i stunden efter så blåser det kallt och mössan måste på. Det är svårt att veta hur mycket kläder Ella ska dras med eftersom jag själv är ganska frusen av mig. Hon verkar dock galet nöjd när vi är ute så jag antar att jag är inne och går på rätt väg.

Jag har gått ner 1 kilo på typ två dagar. Detta beroende på att kroppen är chockad och undrar var godiset håller hus och när egentligen colan tänker hälsa på och framför allt funderar den över var sjuttsingen allt fikabröd tog vägen. Jag räknar med att stå still här ett tag innan hissen går ner igen.

Idag tog jag och Ella en tripp till Kumla och hälsade på och blev utfodrade. Jag passade på att promenera en sväng med vagnen när Ella sov och kan såhär i efterhand konstatera att Kumla är sig likt. En del hus har byggts ut och rivits men på det stora hela gick jag inte vilse en enda gång. Jag och Johan spanar lite lätt efter våran framtida hus, men vi är nog ganska inriktade på Örebro. Vi bor bra och fint nu så det är absolut ingen panik, men jag räknar med att det tar tid att hitta drömhuset med drömläget och drömpriset och drömträdgården så det skadar ingen om jag har hemnet under favoriter. Jag vill ha en trädgård till Ella när hon blir så stor så att hon faktiskt är i behov av en sådan. Då ska vi leka och ha picknick och jag ska hinna stoppa Ella innan hon stoppar daggmaskar och gräs i munnen.


En av Ellas mest användbara nyfunna kunskaper är hennes förmåga att själv stoppa in nappen. Hon gör det klockrent och även i sömnen åker nappen in om hon tappar den. Åtminstone oftast. Jag är en mycket nöjd mor.

1 kommentar:

Amanda sa...

Det förstår jag, det är då man trivs som bäst! :)