måndag, juni 21, 2010

Bortskämd


Jag är bortskämd. Jag vet det. Ella har varit en pärla när det gäller läggning och sovning men de senaste dagarna är det som att fan har flugit i henne när det närmar sig godnatt. Från att ha somnat lugnt och stilla vid 19 så har hon nu bestämt sig för att det är bra att vara vaken till 22, gärna skrikandes och klättrandes. Hennes största nöje i livet är för närvarande att krypa fram till saker och ställa sig upp. Det är tydligen fantastiskt underhållande för det kan hon gladeligen pyssla med både en och två och fjorton gånger. Stolt mor som man är så kan jag ju inte bli jättearg, men det är onekligen rätt jobbigt när hon tränar stående ställning istället för att sova. Till råga på allt så har hon fått för sig att börja vakna mitt i nätterna och gråta nu också. Det har helt enkelt blivit ett galet kaos som har tärt på krafterna och humöret. Idag var det dags för 8-månaderskontrollen på BVC och jag fick med mig några goda råd angående sömn och nattning som jag tänkte praktisera ikväll. Jag hann inte mer än börja förrän Ella sussade sött. Klockan 18.20. Hepp!

Igår besökte vi återigen Boda Borg. Jag förstår att det kan verka som att jag befinner mig i det svettiga huset väldigt ofta, men riktigt så är inte fallet. När jag väl är där så passar jag dock på att återkomma med några veckors mellanrum för man vet aldrig när man blir gravid och inte kan åka på länge. Igår bildade jag lag med Johan och Johanna och att säga att vi var grymma är en underdrift. Vi har aldrig varit så bra och borgen har aldrig besegrats så lätt. Idag mår kroppen som den förtjänar med värkande lår och ömma knän men det var det värt. Jag är en vuxen barnunge helt enkelt. Behöver jag ens nämna att vi vann?

2 kommentarer:

lollo sa...

Hej hej! Va söt hon är lilla Ella!=) Kram

Caroline sa...

Ja det är fika på söndag :). Trodde att ni visste det, därför vi inte hört av oss :).. Det blir nog på skogsvägen, här ser det ut som hej kom och hjälp mig :p.. Hmm tid, runt 15-16 kanske om det passar? ÄLSKAR den där bilden på Ella :)