tisdag, juni 22, 2010

Picknick


Ella somnade lätt ikväll också och jag fördriver tiden med att rita kors i taket. Eller så. Efter goda råd från Lova så har jag ändrat om matrutiner och jag hoppas att det kan ge resultat. Det här med att vakna en gång per natt och äta börjar känns gammalt och långtråkigt. Det är dags för nya tider nu. Ella är ju stor och stora barn behöver inte äta på natten. Det säger BVC och när de talar så lyssnar jag. Om än med ett halvt öra men idag bestämmer det halva örat och resten nickar och ser glada ut. Dagen har vi tillbringat ute i parken tillsammans med Lova och Alva och vi har förundrats över vilken energi lilla Alva har. Ella var i någon form av chocktillstånd första stunden och Alva passade på att flyga runt som ingen annan bebis jag känner kan flyga runt. Det är spännande och charmigt och jag tror att de kan lära av varandra.

Igår startade våran nya matsaga här hemma i Ladugårdsängen. Vi fick nämligen våran första leverans från Linas Matkasse. Detta innebär att vi, varannan vecka, får en leverans med mat och recept för fem måltider och sedan är det bara att börja härja i köket. Jag tror stenhårt på idéen för är det några som är dåliga på mat så är det jag och Johan. Johan kan laga mat men han har svårt att hitta till kylskåpet och skruva på spisen. Jag varken kan eller tycker att det är speciellt kul så jag behöver en kraftig knuff åt kökshållet. När man väl har alla ingredienser hemma och ett fint recept att följa så tror jag att det blir lättare. Så mycket svårare kan det iallafall inte bli. Jag återkommer med betyg när kylskåpet gapar tomt.

Att ovanstående leverans sedan levererades alldeles för sent på kvällen är en detalj som jag och min mail har framfört till företaget i fråga. Jag kommer inte att sitta uppe när ögonen går i kors för att vänta på en försenad leverans varannan måndag. På den fronten är det skärpning som gäller.

2 kommentarer:

Caroline sa...

Då får det bli kl 15 :).. Ska bara meddela Kenth och Berit det, men det är ju inte det lättaste eftersom de begett sig till en plats helt utan täckning :p..

Ida sa...

Jag har ju klarat den där jäkla turbobanan så jag ser framför mig att du också klarar den. Det är ju just det som är problemet. Att alla måste göra det :)