onsdag, juli 21, 2010

Barnvaktarproffs

Vissa dagar är det svårt att komma igång. Jag står i startposition med det är aldrig någon som skjuter med startpistolen och det är aldrig någon som skriker Klara, Färdiga, Gå och då kommer jag aldrig iväg. Jag behöver ha ett mål, något att uträtta för att det ska gå riktigt bra. Idag finns det planer på att ta sig till en och annan affär men Ella tar en tupplur i soffan så jag har blivit sittandes framför datorn. Eventuellt kanske jag spar affärsbesöket tills Johan behagar slå upp ögonen för dagen. Jag behöver inhandla både det ena och det andra och framför allt vill jag hitta något rött och vitt så att Ella inte blir mobbad på lördag när vi ska se vår första fotbollsmatch för säsongen. För Ella blir det den första matchen live någonsin och bara det är stort så man baxnar. Jag har varit en dålig supporter sedan hon föddes och fastän jag har världens bästa anledning att inte fara runt och glo på karlar som jagar en boll titt som tätt så rycker det i fotbollsbenet och hjärtat saknar tävlingsatmosfären. Jag håller tummarna för en liten succé på lördag och är säker på att Ella kommer vara lika frälst som jag när vi åker därifrån.

Igår hälsade vi på bästa Jennie och bästa Melvin och passade på att luncha på stan. Det var mysigt och det är inte okej att vi inte har hunnit träffats på alldeles för länge. Jag behöver en dos Jennie oftare än så. Barnen var snälla och visade sig från sina bästa sidor. Ella har gett tummen upp för sin nya vagn och det känns bra för den kostade inte gratis. Snart är det dags att lägga lönen på en ny bilbarnstol. Det är synd att säga att man blir rik av barn. Rik på kärlek skriver jag under på men kronorna trillar ut från kontot snabbare än Ella kryper. Och det är snabbt.

Jag längtar tills Daniel och Caroline utökar släkten med en liten William. Jag längtar efter att få gå runt med en liten bebis i famnen och förundras över hur liten han är och konstatera att Ella aldrig någonsin har varit så liten. När de vill ha barnvakt kommer jag att tränga mig i kön så att jag står först och ivrigt hoppar jämfota på stället så att de väljer mig som förste barnvaktare. Det kommer bli så bra.

1 kommentar:

pelle sa...

Du... rik på kärlek säger du? Kanske kan m an sno ihop något som genererar i cash där? ;)