torsdag, juli 22, 2010

O-ringen och balkongbad

På tisdag smäller det. Jag ska få bocka av vaxning på listan över saker att göra innan man dör. Jag är säker på att det kommer göra ont men när det smärtar som värst ska jag tänka på förlossningen och så borde det kännas lite lättare. Borde, men om så verkligen blir fallet återstår att se. Johan är glad för att han ska slippa stubben ett par veckor, kul att man kan glädja någon.

Ella har kommit på att det där med att sova på dagtid är onödigt för det finns så mycket annat roligt att underhålla sig med då. Att ögonen går i kors och benen knappt bär är inget hon lägger någon större vikt vid. Detta resulterar i att nattsömnen inte blir lika bra eftersom hon då måste reflektera över allt kul hon har gjort under dagen och därför inte kan slappna av lika bra som om hon skulle ha hunnit avklara det innan godnatt. Det är väl en fas. Det mesta är en fas.

Hela området har invaderats av orienterare som planerar att strutta runt i skogarna i en vecka. Inte mig emot, jag gillar när det händer något och mina promenader blir så mycket roligare när jag kan spana på galningar som bor i tält. Jag och Ida tog en sväng på eftermiddagen och konstaterade att det nog kommer bli livat ett tag framöver. Man kanske skulle ta sig en tur i en skog och se om man kan hitta någon liten kontroll där man kan stämpla sitt lilla kort. Eller var det bara i skolan man hade ett litet kort och en liten stämpel? Jag får nog haffa en orienterare och uppdatera mig.

Igår badade Ella på balkongen. Det var nästan som att bada utomhus och hon tyckte att det var kul. Det var vatten överallt när hon var klar, men vad gör väl det. Balkongen är bra och stor och till för att användas och att bada måste vara ett av de allra bästa användningsområdena.

Inga kommentarer: