lördag, juli 24, 2010

Debut


Idag debuterar Ella på Stora Valla och vi räknar med vinst och mersmak. Hon hälsar att hon är laddad och har tränat på hejarramsor i sömnen i flera veckor. Att hon har tränat låter rimligt för inte har hon sovit speciellt bra iallafall. Att sluta sova på dagen och sedan sova halvtaskigt på natten är inget jag röstar för men hon verkar tycka att det är värt att testa. Jag håller tummarna och ber till högre bebismakter att bristande sömn är en fas. Allt annat är ju en fas så varför skulle inte detta kunna falla under den kategorin.

Imorgon får vi besök av en orienterande kusin Nina som ska bo hos oss i några nätter. Det ska bli roligt och jag ska passa på att fråga om kontrollerna och stämplarna och om någon har en annan fråga av vikt så går det bra att maila mig.

Snart är det höst och höst innebär jobb varannan torsdag. Då ska jag minsann stå där i min reception och svara i telefonen och checka ut massor med glada gäster och få prata med andra vuxna istället för att bara konversera med Ella hela dagarna. Det kommer bli konstigt men roligt. Jag som har förträngt alla priser och information har en del uppdatering att göra innan jag blir klockren, men inget är omöjligt.

Inga kommentarer: