lördag, augusti 07, 2010

Bad i dagarna två

Dagarna går och vi har legat i hårdträning inför hösten babysim. I torsdags åkte vi till Hagabadet tillsammans med Lova, Niklas och deras lilla Alva. Bassängen var lagom temperatur så ingen behövde offra sig genom att kissa poolen varm. Det kan ha nämnts förut och bloggen kan anses som tjatig, men Ella älskar verkligen att bada. Hon skrattade, simmade, dök, skvätte vatten, fick vatten skvätt på sig och tyckte att allt var hur roligt som helst. Hon och Alva delade en romantisk stund ovan ytan på en liten båt och jag ångrar bittert att jag hade lämnat kameran ute i bilen för allmän beskådning. Det var ett ögonblick att minnas. Det var en mysig eftermiddag med underbara människor och att Ella valde att avsluta den med en rejäl spya är inget vi talar högt om. Det kan lätt bli så när man leker som om det gällde liv eller död och sedan har en mamma som matar med spaghetti och köttfärssås. Lätt hänt.

Igår tyckte vi att det var dags för ett bad på Gustavsvik tillsammans med farmor och Lennart. Det var några till som hade tänkt den tanken för det vimlade av människor i alla åldrar. Ella badade och plaskade och tyckte att allt var roligt utom att äta vilket jag tyckte var synd eftersom behovet att stoppa i henne mat är rotat långt inne i hjärtat. Äter man bra är man gladare och sover bättre. Dagen avslutades på Gustavsviks camping vilket var trevligt tills Ella tyckte att sova var överflödigt och slog upp ögonen. Hon är alldeles för lättväckt av någon anledning. Det måste hon ha ärvt efter sin ömma moder för Johan kan sova sig genom världskrig och naturkatastrofer. Något som han för övrigt bevisade inatt när Ella vaknade och grät som en tok. Jag vyssjade och gjorde mitt allra bästa för att lugna henne. Johan sov och sov och sov och sov. Inte normalt.

Idag stundar umgänge med Jennie, Robert och Melvin och hjärtat gör en frivolt för jag har saknat dem!

Inga kommentarer: