onsdag, augusti 04, 2010

Nyttiga liv

Det bloggas lite dåligt nuförtiden och det skyller jag helt på min dotter som tränar för kryp-VM varje sekund av varje minut av varje dag. Hon är överallt och ingenstans och jag följer ihärdigt efter som den duktiga mamman jag är. Det är fantastiskt roligt att se hur snabbt hon utvecklas och hur roligt hon själv tycker att det är när hon upptäcker att hon kan nya saker. När Ella har haft rast i sin hårdträning så har jag kollapsat i soffan för att säga att jag har sovit bra de senaste nätterna är att ljuga sitt allra bästa. Även här lägger jag skulden på Ella som vaknar i tid och otid och om det går som vanligt så somnar hon om hyfsat snabbt men om det går som det gör då och då så vaknar hon och är vaken i två timmar. Det hände häromnatten och efter den pärsen var jag nära att lägga mig i sängen och självdö en smula. Jag behöver min skönhetssömn om jag ska orka med att jaga krypdrottningen på dagarna. Får jag inte sova så blir jag otrevlig och odräglig och orkar inte med varken sambo eller dotter. Jag hoppas på en lugn natt inatt. För deras skull.

Idag har vi haft besök av Johans mormor och Johans morbror med familj. Ella tyckte att det var kul att få leka med tre större tjejer i form av Johans kusiner. Det var riktigt fascinerande att titta på hur hon agerade i deras sällskap. Hon plockade och lekte med sina saker och var hur glad och söt och bäst som helst.

Häromdagen kom Jennie och Melvin på besök och vi startade vårat nya liv. Nu ska det motioneras 45 minuter per dag och bara ätas godis och kaffebröd på helger. Det låter som en rimlig och hållbar lösning och jag har planer på att lyckas. Att jag idag tog mitt första och sista snedsteg skyller jag på Johan eftersom han hade bakat en kladdkaka och när Johan bakar så får man passa på att smaka för det kan dröja till pensionen nästa gång.

Jag kan tyckas skylla på ditten och datten men det är dittens och framför allt dattens fel och jag är inte den som ljuger.

Inga kommentarer: