lördag, augusti 21, 2010

Sova är överskattat

Flera gånger de senaste dagarna har jag kommit på Ella med att sitta och fnissa för sig själv medan hon leker. Det finns inget sötare än hennes spontana skratt och man kan riktigt se hur hon tänker och leker. Igår kväll drog hon täcket över huvudet och låg därunder och skrattade medan jag satt bredvid och gjorde mitt bästa för att hålla masken eftersom det stod godnatt på schemat. Om man bortser från hennes söta skrattanfall så har de senaste nattningarna inte gått till historien som lyckade direkt. Av någon anledning så så har hon börjat gråta en del. Hon blundar och man tror att hon är nära dimman och då helt plötsligt så blir hon superledsen och så får man börja om. Hon drar ut nappen ett antal gånger och gråter varje gång. Detta fenomen kan även upprepa sig på natten vilket resulterar i sämre sömn för mig. Om detta beror på att hon inte vill sova, drömmer mardrömmar, tänder eller något annat barnsligt låter jag vara osagt. Hon är bäst i vilket fall som helst.

Idag blir det marknad och fotboll och jag ser fram emot en trevlig eftermiddag. Laget är nere och felpassar i en svacka men det här med att bara vara en medgångssupporter är inte min grej. Idag ska jag hålla tummarna extra hårt och eventuellt heja lite mer intensivt.

Igår besökte jag hotellet för det vankades avskedsfika för Karin som flyttar. Det var hur mysigt som helst att få träffa alla och stämningen var varm och hjärtlig och jag gillar dem verkligen. Jag är lyckligt lottad som har sådana strålande fina arbetskamrater. Det ska bli en fröjd att få jobba i höst och få bli en i gänget på riktigt igen. Att vakna på morgonen lär inte vara något problem för en sovmorgon har jag inte sett skymten av på länge. Dock har Johan lovat mig en sådan imorgon så jag jublar inombords och studsar på stället.

1 kommentar:

Johanna sa...

Det ska bli helt underbart att ha dig här igen!