fredag, september 17, 2010

Bilder och bilder och bilder och...

Inte en endaste liten förfrågan om att spela en fanfar eller en bröllopsmarsch i hornet har jag fått efter mitt senaste inlägg och det tackar jag allra ödmjukast för. Det här med instrument har jag lagt ner. Jag är slut som artist.

Fredagmyset idag har bestått av Idol och en datorskärm. Jag har tagit tag i bildskörden som legat och hånflinat i mappen med det fyndiga namnet Bilder och har nu klickat iväg ett gäng fotografier för framkallning. När man har barn så åker kameran fram i tid och otid vilket resulterar i alldeles för många bilder på ungefär samma saker. Det är Ella som står, Ella som sitter, Ella som ligger, Ella som kryper, Ella som äter, Ella som har mat i hela ansiktet, Ella som skrattar, Eller som gör grimas etc etc. Nog för att varenda bild fyller en liten funktion men när alla ska granskas under lupp så blir det en smula tröttsamt i längden. Hon är dock bildskön min kära dotter, synd bara att min nuna ibland tittar fram och förstör. När hon i vuxen ålder tittar i sina hundrasjuttiotvå album kommer hon att fundera över hur hennes ömma moder egentligen såg ut för det finns inte skitmånga bildbevis på min existens.

Nu har klockan tickat förbi läggdags och ögonen går i kors och ryggen har nära nog gått av så det finns inget annat än att checka ut för dagen. Att jag en gång i tiden var en kvällsmänniska är ett minne blott. Inte för att tidiga morgnar är min melodi heller, men eftersom det verkar vara Ellas bästa så är det bäst att preparera med en god natts sömn för i ottan stundar nya äventyr.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Det går så fort framåt nu, tänk om bara några veckor är de 1 år. Ja, men då går hon säkert snart! :) Robin är i skrivande stund i väg och köper en lära-gå vagn, vi har tyvärr inte haft någon förrän nu.

Ida sa...

Maria du ska både få planera mitt bröllop och spela marschen. Niklas ska bara få rumpan ur vagnen och fria så du får säkerligen ett antal år till på dig att öva :P