måndag, oktober 04, 2010

Kalas och bad

Igår stod Ellas första riktiga barnkalas på schemat. Efter många om och några men så kom vi tillslut fram till rätt lokal. Missödet har lärt mig att alltid läsa hela adressen som står på inbjudningskortet istället för att bara anta att jag vet vart vi ska. Det blev mer sport på det här sättet, men att komma sent är inget jag förespråkar. Vilgot fyllde 1 år och hans föräldrar bjöd på godsaker och trevlig stämning. Det går fort nu och barnen i bekantskapskretsen fyller år mest hela tiden känns det som. Efter kalaset skyndade vi oss vidare mot simbassängen och Ella sprattlade av lycka hela vägen dit. Väl där så fick hon testa på att ha sådana där luftkuddar på armarna och guppa runt själv i vattnet. Hon var inte jättesjälv eftersom jag och Johan guppade bredvid men vi höll inte i och bara det var häftigt. Det allra tuffaste var när hon sparkade med benen och tog sig fram mellan oss. Det finns hopp om en karriär inom simning för den damen.

Idag ska vi fara till Jennie och Melvin och jag har snappat upp oroande nyheter om att Jennie minsann ska lämna oss själva. Ojoj, vad vi ska leka då. Hon skulle bara veta vad hon kommer missa när hon är ute på galej. Melvin kommer att ha så roligt som han aldrig haft tidigare och när Jennie kommer innanför dörren kommer han att klamra sig fast runt min hals och fälla en tår för att jag måste åka hem. Ungefär så kommer det att bli. Cirka gurka.

Johan! Här kommer en passning till dig! Kan inte du vara en fin sambo och fixa med tvätten när du vaknar. Jag förstår att du måste glo på datorn en sväng och kanske även kasta ett öga på tvn men efter det borde du hinna vika det som vikas ska. Det vore bra tycker jag.

Inga kommentarer: