torsdag, oktober 28, 2010

Minus sambo

Om någon undrar var alla uppdateringar är så har de fastnat på vägen. Möjligtvis på vägen mot Norrköping där min käre sambo befinner sig sedan i måndags morse. Han lär sig fackliga kunskaper och jag leker Ensam Mamma. Det går över förväntan och jag och Ella roar oss kungligt med alla våra vänner, men jag saknar honom. Extra mycket saknar jag honom på kvällarna när Ella har somnat och jag umgås med tvn. Och extra mycket saknar jag honom på morgonen när jag vaknar och behöver en kram för att orka kliva upp sängen. Men imorgon är ordningen återställd för några dagar och jag längtar.

I eftermiddag åker jag och Ella till Jennie, Robert och Melvin för att spendera natten hos dem. Det ska bli mysigt i massor och en smula konstigt att inte behöva åka hem i tid för barnens godnatt. Anledningen till denna utflykt är att jag ska arbeta på Bokmässan imorgon och på lördag och eftersom Ella är lite dålig på att klara sig själv så får hon leka i Kumla tills Johan kommer hem. En mycket bra lösning för alla parter och jag är inte ett dugg nervös trots blodutgjutelsen senast.

Idag har jag och Ella badat tillsammans med Lova och Alva och för en gångs skull var det inte speciellt kul. Jag skyller på att vattnet var för varmt och att Ella var trött. Hon brukar ju normalt vara den som badar livligast av alla bebisar, men idag var det lugna gatan. Hon somnade i min famn på vägen till bilen efter simturen så det är inte så konstigt att energin var borta.

1 kommentar:

pelle sa...

Ujuj, du leker inte tv3's version av "ensam mamma söker" då? I så fall är det dags att fila på tantfrillan och skriv en lista över löjliga egenskaper över den killen du skulle kunna tänka dig vilja ha ;)