onsdag, november 17, 2010

Gräsänka


Ella bor fortfarande kvar i sitt rum så jag ska inte egentligen klaga, men en smula tröttsamt är det att springa mellan våra sovrum på nätterna när hon gnäller. Hon är skum för hon ligger oftast och blundar, men gråter och trots att hon delar säng med nio nappar så har hon ibland problem att hitta dem vilket resulterar i att jag får tassa upp och leta. Jag har ställt min egen diagnos och kommit fram till att det nog är tänderna som gör att hon gråter i sömnen. Det låter rimligt och även om det säkert inte stämmer så känns det bra att ha en anledning att skylla på när det känns som mest jobbigt.

Johan åkte oväntat till Stockholm i förmiddags så nu är jag gräsänka. Igen. För att göra en lång och invecklad historia lite kortare så arbetar han just nu med något avancerat inom G4S som innebär att han och några få utvalda arbetar en del i Stockholm samt far runt i landet och lär upp alla väktare så att alla kan det nya kommunikationssystemet. Tror jag. Något i den stilen är det i alla fall och jag är riktigt stolt över honom. Han är så duktig och fastän han far iväg och lämnar mig åt mitt öde så känns det okej. Han kommer ju hem om ett par dagar som tur är.

Nu ska jag ägna mig åt pinsamma bönder som gör tappra försök att dejta. Eller att säga att de försöker är kanske att överdriva. Underhållande är det om än en smula jobbigt att se. Nog för att det var längesedan jag befann mig i dejtingdjungeln men jag har svårt att tro att jag var så nervös och fumlig och otroligt vilse i pannkakan.

Inga kommentarer: