lördag, januari 29, 2011

Nya tider, ny säng

Nu har det hänt! Ella har förhoppningsvis sovit för sista gången i sin spjälsäng för nu blåser förändringens vind genom lägenheten. Hon har länge verkat tycka att spjälsängen har varit för trång vilket jag kan förstå för det måste ju onekligen kännas en aning som att sova i ett fängelse. Nu är hon bara strax över 1 år och kanske inte kan referera så väl till ett fängelse, men det borde kännas instängt. Hon är ju inte direkt liten till växten så nu har vi tagit steget. Idag åkte alltså spjälsängen ut och in kom en stor säng. En stor säng som jag också får plats i om det skulle behövas. Kanske att även Johan får plats om vi alla ligger på sidan och håller in magarna. Eventuellt kan det gå. Vi valde att köpa en låg 90säng och än så länge gör vi tummarna upp för det valet. Ella har den senaste tiden haft svårt att somna om hon inte får ligga bredvid oss och det är fullt möjligt nu i sängen modell större. Hon somnade som en stock förut och jag sitter här i soffan och håller tummarna för att hon inte ska ramla ur. Och ja, såklart har hon en kant som gör att hon inte ska trilla ut, men vem vet. Hon kanske tar sats mot väggen och studsar över kanten av bara farten. Förhoppningsvis inte, men jag fortsätter hålla mina tummar även fast det gör knappandet på tangentbordet mycket svårare.

För övrigt så verkar lilla damen nu vara frisk så imorgon är det jag som åker och jobbar. På en söndag. Var är världen på väg?

Inga kommentarer: