fredag, januari 07, 2011

Semester

Nu är vi åter hemkomna efter en liten tripp. Kosan styrdes mot och till Kumla där Jennie, Robert och Melvin välkomnade oss med en nyskottad garageuppfart. Fina, fina vänner är vad de är! Vi anlände på torsdagseftermiddagen och spenderade ett dygn där och det var roligt från början till slut. Till och med när Ella vägrade somna, även fast det just då var lite längre ner på rolighetsskalan. Vi åt god mat, lekte med våra små sötnosar och bara var. Det är skönt med människor som man bara kan vara med utan att det blir jobbigt eller konstigt. Johan sov länge men det var ingen som blev arg på honom för det. Jag spatserade runt som ett osminkat spöke men ingen retade mig. Det är skönt att få lite miljöombyte, om än bara för ett dygn.

Idag blir det Skojlandet med Ella, Anna och Vilgot. Det var ju så kul sist så varför vänta nu när vi är varma i kläderna. Det är bäst att passa på för snart stundar jobb och då vette tusan när man kommer ha tid med sådana här aktiviteter.

Det där med jobb smyger sig för övrigt allt närmare. Det kommer bli bra när man väl kommer in i det, men jag är ändå lite rädd. Rädd att vardagen ska komma för fort och rädd att Ella hellre ska vilja leka med sina roliga dagisfröknar när jag busar mitt bästa. Dock så har jag levt så pass länge så jag vet att det mesta har en tendens att ordna sig. Jag vet också att om det är någon som är bra på att jaga upp sig så är det jag. Det är en liten svaghet jag har och jag ska göra en och två ansträngningar för att Ella ska slippa sådana tankar och funderingar när hon blir stor. De är mest till besvär.

1 kommentar:

Christine sa...

Ja, det är jäkligt konstigt att killarna tycker att allt är så naturligt och att de inte bryr sig om dessa skavanker. Borde ju vara vi som tycker så, men icke! Men annars är det ju underbart att vara gravid :) Fast jag skulle nog gärna få ut godbiten med så klart!