onsdag, januari 05, 2011

Skojlandet

Det kan vara så att fröken Ella slog på datorn härom kvällen när moder jord sov som tyngst och läste en och annan rad om hennes sömnproblem för natten efter bloggen sov hon som en pärla. Jag jublade en smula inombords, men jublet blev kort och intensivt för natten till idag var det samma gamla bekanta visa igen. Hon vaknade vid 3 och vägrade somna om så då fick hon hoppa in till min säng istället. Väl där blev det VM i snurrning och sedan somnade flickebarnet. Det finns två positiva saker med att hon sover i min säng och det är de jag bankar in i huvudet när jag ligger på kanten med halva jag utanför. För det första så är att det onekligen är jäkligt mysigt att ha sin älskade bebis i famnen. För det andra så sover hon som en stock när hon väl sover i vår säng. Idag slog vi upp ögonen 8.30 och det hör inte till vanligheten. Nåja, det är väl en fas. Eller tänder. Eller en fix idé. Eller livet.

I förmiddags åkte vi till Skojlandet för att leka oss trötta tillsammans med Lova och Alva. Det var premiär för oss och jisses vad kul det var. Ella och Alva traskade runt och klättrade och hoppade och mammorna följde så gott det gick. Ellas bästa var att klättra i en trapp men osköna trappsteg och eftersom jag anser att hon är lite för ung för sådana högtflygande lekar så klättrade jag efter. Upp och ner. Ner och upp. Det var ett mysigt och roligt besök på alla sätt och vis och dit kommer vi åka flera gånger.

Imorgon blir det nyårsfirande i Kumla. Skam den som ger sig.

Inga kommentarer: