söndag, mars 27, 2011

Viktigheter i allmänhet

Det bloggas bra nu. Skrivs så att pennan glöder. Eller eventuellt tangentbordet. Vi är hemkomna från Sälen och så vitt jag vet så bröts det varken några ben eller armar. Skönt det. Jag har inte tid med brutna saker. Ella var inte i topptrimm under trippen, men hon höll humöret uppe så gott det gick och det får man vara nöjd med. Att hon sedan dissade allt som hade med snö att göra är inget att lägga någon större vikt vid. Det blir bättre nästa år. Jag hade seriösa planer på att åka skidor åtminstone en dag men helt plötsligt så kom solen fram och helt plötsligt så lockade solstolen mer än skidorna. Så där satt jag och min halvfeta rumpa. I solen. Dagen efter hade jag även då seriösa planer på att åka lite skidor men de gick i stöpet när stormen kom på besök. Med andra ord innehöll detta besök i Sälen väldigt lite skidor och väldigt mycket mys i stugan. Det känns okej. Jag blir aldrig någon Anja ändå. På gott och ont. Väl hemma igen kan jag glatt konstatera att våren har kommit. Jag har visserligen hört elaka rykten om snö i veckan men om det visar sig vara sant så tvingas jag lägga mig ner och självdö tills våren återkommer så det låter trist. Det skiter vi i. Igår fick vi fint besök av Melvin, Jennie och Robert och jag skäms fortfarande en smula för att Robert endast varit hembjuden till oss ett fåtal gånger. Jag hoppas att vänskapen inte mäts i antal hembesök för isåfall är vi knappt bekanta som nickar åt varandra på stan. Trevligt i massor var det iallafall och hur mycket man än jobbar och hur lite tid man än har så är det aldrig okej att Melvin och Ella tittar på varandra som om den andre vore en utomjording. Man kan inte ha chans på varandra samtidigt som man inte känner varandra. Kalla fakta. Världens bästa människor ska få mer plats i mitt liv framöver, jag får plocka tid från oviktigheter som mat, jobb och sovstunder. I fredags besökte vi Öppna Förskolan och där blev det pusskalas av högsta klass med Alva. Det pussades och det hånglades och det kramades och även fast Ella var tveksam till en början så tror jag nog att hon tyckte att det var rätt mysigt. Det bådar gott för inför sommarens vecka på Böda Sand då vi släpar med oss Lova, Niklas, Alva och lille kotten. Jag är ingen campingmänniska så bara det ska bli spännande att uppleva. Det där med att trängas med smutsiga okändingar när man vill ta sig en dusch är inget jag direkt längtar efter. Men det kommer bli underbart, fantastiskt och strålande roligt ändå. Om jag så ska vara skitig hela veckan.

Inga kommentarer: