söndag, april 03, 2011

Fullt upp

Jag har inte tid att blogga nuförtiden för jag har fullt upp med att hålla i diverse hattar och rita små kors i taket. Ella har spenderat hela vecka på dagis. Hela veckan. Fröknarna har höjt på ögonbrynen och utropat små hejarrop när vi har stegat in dag för dag. Nu börjar det dock likna gamla tider igen för idag efter lunch så kom febern en sväng. Sedan kom trasslet med magen. Hon är dock pigg och glad men imorgon blir det hemmamys med mamma som gäller för henne.

Jag anar att våren är på väg och med den kommer suget efter en ny garderob. Det var väldigt vad trängs tråkiga, vintriga kläder i min nuvarande klädkammare och en förändring krävs. Jag ska bara vinna pengar på Lotto först för det verkar rimligare än många andra alternativ.

Helgen har bestått av besök och onyttig mat. Framför allt onyttig mat. I lördags kom Johans söta kusiner hit och lekte med Ella som efter en stunds uppvärmning kom igång och lekte som vi är vana att hon gör. Idag fick vi besök av Anna och Vilgot och barnen åt lunch vid eget bord och hade nog rätt kul tillsammans.

Den här perioden i Ellas liv är den klart roligaste hittills. Varje ålder och varje månad har sin charm helt klart, men nu är det förbannat roligt. Hon snappar upp allt man säger och gör och all vill hon härma och göra själv. Hon vill putta vagnen själv på Ica och hon vill själv bära väskan och hon vet när det är dags att byta blöja och när det är dags att sova. Hon är helt fantastisk och jag njuter av varje sekund.

Inga kommentarer: