onsdag, maj 11, 2011

Barbamamma

Imorse klev jag upp men huvudet valde nog att ligga kvar för det har känts som att jag inte riktigt varit med i leken idag. Som att jag ser på livet lite på avstånd. Det verkar rimligt att det idag skulle vara tisdag, men att det är onsdag är en vetskap som huvudet på kudden innehar och med andra ord inte personen som idag står bakom disken på hotellet. Det är inte alltid lätt att hänga med i svängarna.

Dock får man lov att säga att dagen har gått oväntat bra, utan huvud. Jag och Ella klädde oss i ottan och åkte iväg för att umgås med Lova, Alva och lille Vilton. Barnen var skumma som slogs och drog varandra i håret utan att för den sakens skull bli ledsna. De enda tårarna kom när Alva tog ett smakprov från Ellas arm och det får man väl förstå. Som tur var slutade besöket med att Ella delade ut pussar och kramar till alla som var sugna så så vidare värst upprörda var de nog inte, de små liven. Bara jäkligt hårdhänta. Det är en faslig tur att man växer ifrån det där betéendet. Tänk om jag skulle gå runt och slå mina vänner, bita dem hårt och sedan ge dem en stor blöt puss. Förvirrande. Minst sagt.

Att komma i form till Beach 2011 har jag gett upp för länge sedan. Den här nya Barbammaformen som jag lagt till med känns extremt svår att bli av med så snabbt. Eller överhudutaget vissa stunder. Jag och Johan tog oss dock i kragarna häromdagen och beslöt att vi iallafall inte får köpa och äta godis på vardagar. Bara på fredagar och lördagar. Och finns det godis kvar på söndagen får vi äta upp det. Men om det finns något kvar på måndagen får vi bara titta och torka dreggel från golvet. Än så länge går det ok. Synd bara att det finns lömska chokladrutor på jobbet som skriker på mig bakom skåpsluckan. Synd för dem för har de otur så kanske jag, i ett sämre ögonblick, slukar dem med hull och hår. Någon form av form ska jag iallafall satsa på till nästa bikinisäsong.

Inga kommentarer: