torsdag, juli 14, 2011

Vänner

Den här veckan har gått i vänskapens anda. Och bredvid den andan har sushin spatserat. Glad i hågen och med små hoppsasteg har sushin studsat upp och ner och in i munnen. Helt plötsligt har jag blivit något av en sushifantast. Jisses vad det är gott. Och beroendeframkallande. Häromdagen passade vi på att fira att Gabbi fyllde år så jag, Johanna och huvudpersonen styrde kosan mot stadsparken. Vi tog med oss en filt, ett yatzy och sushi. Såklart. Vi hade turen som slog oss ner precis där vi gjorde för bredvid oss satt en musikalisk man som spelade gitarr och sjöng i takt. En toppeneftermiddag med fina vänner! Idag spenderade jag och Johanna en trevlig stund på Coco Thai för att magarna kurrade och för att umgänge är livsviktigt. Igår efter jobbet så åkte jag, Johan och Ella till Stadsparken där vi mötte upp Jennie, Robert och Melvin för en stunds lek och glassätande. Vi har så söta barn, vi har verkligen det! Det är intressant att se hur Ella alltid vill ha koll på var Melvin är och hur hon faktiskt i princip aldrig slår honom. Det är bra mycket bättre än hur hon beter sig med andra barn som åker på tjuvnyp i tid och otid.

Det kan vara stora saker på gång. Eller än så länge har den stora saken stannat vid en hysterisk Maria och vid planering, men om jag får som jag vill och om ekonomin tillåter så kanske, eventuellt bloggen snart kommer att hamna om lite annat än bara barn. Även om barn faktiskt är skitkul.

När är det semester egentligen? Det känns som att jag har arbetat i hundra dagar sedan jag skrev sist och eftersom det då var tre veckor kvar så borde det rimligtvis vara semesterdags nu. Konstigt.

Inga kommentarer: