onsdag, augusti 17, 2011

Bygga hus

Det är stora projekt på gång i hushållet. Så stora så att det ibland känns övermäktigt och svårt att andas. De senaste åren har jag och Johan sprungit på husvisningar. In och ut har vi sprungit, ibland i samma andetag. Det är svårt att hitta ett hus som känns som hemma. Någonstans där man genast känner att där kan man faktiskt bo och skapa sig en framtid. Till råga på allt så måste huset ligga i ett bra område, med bra skola och dagis i området, vara rätt storlek etc etc. Att ett hus sedan kommer med en prislapp gör ju också att man inte bara kan välja och vraka. Nu har vi dock tröttnat på hemnet så för en tid sedan började vi forska i husbygge. Forskningen har lett fram till att vi nu har träffat sex leverantörer, pratat med banken, hittat oss en tomt som känns rätt och nu sitter vi med en hel massa kalkyler och siffror och ska försöka bestämma oss. Stort.

Förra veckans camping går till historien som lyckad! Vädret höll sig okej även fast jag hade önskat mig lite fler plusgrader och att bo i husvagn visade sig vara en höjdare. Sällskapet i form av familjen Ivarsson/Johansson höll världsklass och vi är så glada att de ville följa med! Ella trivdes som fisken i vattnet och det känns bra i mammahjärtat. Jag hoppas att jag alltid kommer att kunna göra henne glad.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas att allt går vägen så ni får flytta ett eget hus snart.

Rebecca - Mamma till Tove sa...

Vilken husresa ni har framför er :) Spännande!