onsdag, januari 25, 2012

Brännande känsla

Morgonens insikt. Eller egentligen kom insikten och klappade mig på axeln redan igår kväll men vem räknar timmar och minuter. Jag är nog allergisk på kiwi. Inget allvarligt slag mot mänskligheten må hända, men ändå en smula trist. Jag har alltid trott att alla människor tycker att det kliar och bränner på tungan när de äter kiwi. Så är det alltså inte. Nu är det också den enda bieffekten som kiwin har på mig så det får klassas som okej, men jag har verkligen alltid trott att det är så kiwin smakar. Lite varmt och lite kliande. Lite som att man måste vänta lite mellan tuggorna för att känna smaken mellan den brännande känslan. Lite så. Synd att jag måste äta ett par stycken om dagen just nu för att stilla mitt gravida begär, men vad gör man inte för att hålla sig själv nöjd.

För övrigt så lunkar livet framåt i stilla mak. Ella har kryat på sig efter en omgång halsfluss och vi hoppas att det dröjer innan nästa bacill- och virusarmé står utanför dörren och flinar hånfullt.

Jag väntar med spänning på kuvertet med Försäkringskassans logotype på och om det inte innehåller glada nyheter så blir jag galet arg och ledsen.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag glömde ju att berätta att min käre kollega på jobbet numera märker såstuberna på morgnarna utan att man säger till=) Håller tummarna på bra besked från Försäkringskassan.

Christine sa...

Ja, det är ett fantastiskt program och lite lagom så där med 30 minuter. Det bästa är när man ser det på morgonen och det inte är nån reklam utan endast lite för Kanal 5´s program :)