onsdag, maj 23, 2012

Hej sommar!

Jäsiken vad varmt det blev. Fort gick det minsann och här står jag, med tjockjackor och tjockmössor fortfarande liggandes på hatthyllan som en evig påminnelse om att jag borde ta tag i röjandet på allvar. Jag ska inte klaga för är det något jag gillar så är det sommaren och är det något jag ogillar så är det kyla, men det här med att bo i lägenhet när solen gassar som mest är inte okej. Fy farao för lägenhet! Helvetes Skit! Jag tyckte att förra sommaren var jobbig, men denna är värre. Redan nu kan jag konstatera det. En Ella som har hunnit bli 2,5 år är värre än en Ella som är ett år yngre. Nu vill hon gå ut hela tiden, hela dagarna. Och det förtjänar hon. Men hennes ömma moder sitter i soffan med ångest eftersom lillebror Lukas älskar mat och har som största intresse att äta och äta. Och äta. Ekvationen går inte ihop och summan blir stress och panik och ingen blir lycklig utav det. Jag jobbar på saken, för en hungrig lillebror är inte roligt. Inte för honom, inte för mamman och inte för Ellan. Vi vill ut och leka! Och det där huset som det inte direkt byggs något på kan gärna få sätta fart. Vi ska bara kladda ner våra autografer på ett nytt kontrakt och sedan jäklar är det dags för husbygge. Vi har ju i och för sig en tomt i Kumla som väntar på oss så vi får väl åka dit när det är varma dagar och leka där. Kul.

Gårdagen spenderade vi i Kumla tillsammans med Jennie och Melvin och det var mysigt på riktigt. Barnen lekte och lekte och var kompisar hela tiden. Likaså var det häromdagen när vi hälsade på Lova och Niklas och barnen. Då var de också vänner och ingen slogs och ingen var arg. Det går åt rätt håll. Idag tog vi dock en tur till parken med Lova och barnen och då gick inget åt rätt håll med det var solens och värmens fel.

Inga kommentarer: