onsdag, november 07, 2012

Hej träningsvärk!

Ella är väldigt intresserad och fascinerad av ord och vad saker kallas och heter. Vi diskuterade förut vad alla rum i lägenheten kallas. 
- Du vet det där rummet som vi kommer in i när vi har varit ute, det kallas för Hallen. Sa den pedagogiska mamman. 
- Hallen???? Ella ser mycket skeptisk ut.
- Ja, Hallen heter det lilla rummet. Där man hänger av sig jackor och skor och så. Mamman är väldigt nöjd med sin fina förklaring.
- Näääää du mamma, nu tror jag att du skojar med mig!! Du är en liten busunge du.

Igår tog jag tag i problemet och begav mig till Friskis och Svettis. Väl där gick det skitbra de första tjugo minutrarna och sedan gick det lite sämre. Ambitionen är högre än konditionen i mitt fall, men det ska bli ändring på det. Bara det att jag kom iväg och faktiskt gjorde det får jag se som en god start. Minst ett besök i veckan får det bli framöver. Och så ska jag sluta baka kakor för om de ligger i frysen så skriker de på mig att de vill bli uppätna och jag är inte den som är den. Hjälpsam som man är.

Hejdå från busungen.

Inga kommentarer: