tisdag, december 18, 2012

Halsfluss

Jag må säga att jag har varit lite lätt nöjd denna höst. Ella brukar ju suga åt sig diverse virus och baciller, men vi denna säsong har vi varit ganska förskonade. Visst att det har varit snorigt och hostigt, men i jämförelse med hur det brukar se ut så har det känts ok. Vi är ju gamla i gemet med både öroninflammationer och halsfluss på repertoaren. Nu har hon dock varit hängig och haft feber i ett par dagar så igår ringde jag Vårdcentralen som tyckte att vi skulle komma förbi och kolla läget. Vi gjorde det och Ella skötte sig exemplariskt. Hon berättade sitt fullständiga namn när doktorn frågade vad hon hette, hon gapade sitt allra största när den ena och den andra ville kika i halsen och hon skrattade och pratade och var sådär underbar som bara hon kan vara i mina ögon. Domen blev Halsfluss så vi travade därifrån med ännu en medicin i bakfickan. Det känns ändå okej... om man tänker logiskt så borde hon nu hinna bli frisk till jul men förhoppningsvis inte hinna dra på sig något nytt. Nu är det bara Lukas som ska skyddas från de vanliga pussarna. Lättare sagt än gjort, den killen kommer ha ett immunförsvar som heter duga när det vankas förskola.

Jul ja. Den kom snabbt i år, men jag är rätt beredd ändå. Det där med att shoppa julklappar på nätet är bra. Och dyrt. Men bra. Det blir inga gigantiska utsmyckningar av hemmet denna gång. Vi sparar på krutet och satsar större nästa år då vi förhoppningsvis firar jul i vårt hus istället.

I fredags spenderade jag och Jennie ett par timmar på East West Sushi och att säga att det var välbehövligt är en underdrift som heter duga. Man behöver verkligen få komma ut och få prata i lugn och ro med jämna mellanrum för att orka vara en fantastisk mamma.  Vi ska se till att ta en favorit i repris en gång i månaden framöver. Det behövs när man har små killar som klättrar överallt och treåringar som testar ens tålamod hela dagarna.

Inga kommentarer: